Dit item is niet beschikbaar in het Nederlands.

Leadership and reconciliation. Podcast with Fanie du Toit

16 mrt 15

Leadership and reconciliation. Podcast with Fanie du Toit

In many sectors and organizations leaders face challenges related to ethics and integrity. In change processes many leaders deal with situations of conflicts and reconciliation. How can one be ethical when all ethical rules have broken down? How can you be ethical again after a crisis? It undermines the confidence in the trust. How do you resurrect ethics in that wasteland of trust? In the second edition of ‘Do I Have A Choice’, a series of podcasts about entrepreneurship, leadership, reflection and technology, Fanie du Toit, director of the South African Institute of Justice and Reconciliation, reflects on the profound topics of reconciliation and leadership.

“Very often I think that reconciliation is born, when other options have been exhausted”, says Fanie du Toit. He states that though reconciliation may sound like a very big word, it’s a reality we have to face in our personal and every-day life, also in organizations. The astonishing thing is, he says, that people do not reconcile in certain situations. His point of view is determined by the fact that we, as human being, are interdependent. To learn more about interdependency, check one of my previous blogposts. Getting curious about Du Toit’s view on what’s happening in Europe at the moment? Listen to the second edition of ‘Do I Have a Choice’.

 

Audio-time: 15.06 mintues
Link to iTunes

 

Download 02_Leadership_an...anie_du_Toit.mp3

Andere interessante blogs op het thema “Inspiratie” voor jou geselecteerd:


Positief onderwijs: hoe start je ermee?

12 jul

Positief onderwijs: hoe start je ermee?

Inspirerende voorbeelden van een docent, schoolbestuurder en ouder. Er zijn verschillende aanvliegroutes om met positief onderwijs te starten. Op de World Positive Education Accelerator (WPEA) in Dallas kwamen we onder andere deze drie inspirerende voorbeelden tegen van een docent, bestuurder en een ouder....

Hoofdpijn: faciliteren als persoonlijk vakmanschap

10 jul

Hoofdpijn: faciliteren als persoonlijk vakmanschap

We lunchten met het team waarvan we de teamdag begeleidden. Geen tijd of mogelijkheid om nog even af te stemmen wat mijn collega van de voormiddag vond. De korte blik die we uitwisselden, sprak echter boekdelen: “Hoe geraken we hier ooit uit?” Het vertrouwen was...

Onverwachte tijd

2 jul

Onverwachte tijd

Er zijn weken die ik van ver zie opduiken in mijn agenda. Weken die dreigend dichterbij komen. Waar alle dagen roodgloeiend volgepland staan en tot in de puntjes georganiseerd zijn. Waar er geen ruimte is voor het onverwachte. Want dan red ik het niet. Toch?...

Buitenspelen! Ervaringen van 3 maanden ‘spelen’ bij K&S

27 jun

Buitenspelen! Ervaringen van 3 maanden ‘spelen’ bij K&S

In 2002 ben ik bij de gemeente Amsterdam gaan werken waar ik op verschillende plekken in verschillende rollen heb gewerkt. Om in 2014 te landen bij de Amsterdamse School, het leer- en ontwikkelinstituut van de gemeente Amsterdam. Het vak van ontwerpen vind ik geweldig en...

Dit item is niet beschikbaar in het Nederlands.

26 jun



...

Meerstemmigheid in het hier-en-nu

21 jun

Meerstemmigheid in het hier-en-nu

Als organisatieadviseur ben ik voortdurend bezig om me te verhouden tot de verhalen die mensen die ik begeleid aan mij vertellen. Wat wordt hier eigenlijk gezegd? Welke alternatieve verhalen zien we over het hoofd? Welke reacties zijn er op alternatieve verhalen en wat betekent dit...

Positief Onderwijs: Hoe maken we in school meer ruimte voor talent en welbevinden van docent en leerling?

18 jun

Positief Onderwijs: Hoe maken we in school meer ruimte voor talent en welbevinden van docent en leerling?

‘Als je het in een paar woorden benoemt, wat wens je dan vooral voor je kinderen?’ Dat was de vraag die Martin Seligman enkele jaren terug aan honderden ouders voorlegde. De antwoorden vertoonden een duidelijk patroon: ‘een gelukkig leven’, ‘dat ze vriendelijke volwassenen worden, ‘dat...

Drie tips om talent en potentieel te leren identificeren bij anderen

8 jun

Drie tips om talent en potentieel te leren identificeren bij anderen

Mensen inzetten op hun sterktes, hen uitnodigen om het beste uit zichzelf te halen, … het lijkt allemaal logisch en evident, maar hoe doe je dat in de praktijk? We zijn vaak gekleurd in de manier waarop we naar onszelf kijken. We...
vorige
1 2 3 ... 62 63 64
volgende